29 april 2010

Enkel heklet barnejakke!

Første gang jeg skulle heklet etter en oppskrift, heklet jeg denne jakken. Da fulgte jeg mønsteret helt, men for å gjøre den mye enklere, og minst like søt, valgte jeg å kutte ut rutene nederst. Siden jakka er strippet ned med dataljer og gjort så enkel, kan man personliggjøre den ved å putte på det man måtte ønske.

Siste gang jeg heklet den, skulle jeg egentlig gi den til ei lita jente. Men fordi jeg irriterte meg skakk på garnet jeg brukte, la jeg den vekk en stund. Ja, jeg vurderte å bare rekke opp hele jakka. Problemet med garnet var at det delte seg veldig mye, og at små garntråder hadde en tendens til å tyte ut. Man ser det nok ikke ved det blotte øye, men for en liten perfeksjonist så ser man det VELDIG godt...hehe

Men så var det en liten periode hvor jeg ikke hadde så mye å gjøre, så da tok jeg den frem igjen, og gjorde den ferdig. Resultatet ville nok blitt bedre med et annet garn, men jeg syntes ikke den ble så værst alikevel.
Jeg har ikke satt i knapper i jakka med vilje, fordi hvis jeg skal gi den bort, eller at jeg får en egen liten en, så kan jeg bare putte på rosa eller blå knapper. Man kan selvfølgelig sette på helt andre knapper, men det kan i så fall avgjøres da:)






 Detaljer



 


Lue i samme mønster




"Den orginale" 


1 kommentar:

  1. Hei Lilyrosa.

    Nydelig jakke! Kan jeg spørre hvor du har oppskriften fra? Jeg blir tante i april og kunne tenkt meg å lage en slik.

    MVH
    carro

    SvarSlett