29 juli 2010

Eksperiment kokeshidukker

For tiden er jeg helt i min egen lille Japan-verden:) Jeg prøver å lære meg det jeg kan om Japan, men jeg stresser ikke med det altså, det er jo bare fordi jeg syntes det er så moro:)


 Så hva gjør jeg egentlig? Jo jeg...

.....kikker på japanske blogger, for det meste om amigurumier eller annen type håndarbeid.

.....er medlem av TokyoFashion på Facebook, hvor de daglig legger ut bilder av folk på gata (i de utroligste antrekk)

.....kikker på animer (har bare sett to; Kanon og K-ON), men jeg har så problemer med å velge. Jeg har veldig lyst til å kjøpe en serie på DVD, men jeg har ikke funnet noen her i butikkene hvor jeg bor. Skal snart til Oslo, så hvis ikke jeg finner noen der, så får jeg vel bestille et par på nettet.

.....skravler hull i hode på mine nærmeste om ting jeg har lært om Japan.

.....kikker på Japanske nettsider, ved hjelp av Google Translator.

.....kikker på alle program på tv som handler om Japan.

KONKLUSJON: Jeg er HEKTA og så fort Japan blir nevnt, åpner jeg øyner og ører og følger nøye med:)


I tillegg til de overnevnte punktene, syntes jeg det er kjempemorro å hekle noe relatert til Japan. Så jeg har sett at andre har heklet kokeshidukker og geisha'er, så da ville jeg prøve det samme.
Jeg liker å lage det til mitt eget, så oppskriften er 100% min. Men selvsagt har jeg jo hentet inspirasjon ved å se på andres.
For å lage den "perfekte" (det skal mye til for at jeg kaller noe perfekt, for jeg er en perfeksjonist:P), har det blitt mye prøving og feiling. Derfor legger jeg ut bilder av hvordan jeg har prøvet og eksperimentert meg frem til det endelige resultatet (som kommer i et nytt innlegg).

Her ser du hvordan jeg har testet meg frem:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar