07 august 2010

Den perfekte oppskrift?!

Å skrive en oppskrift på en amigurumi er egentlig ganske lett, men fordi det er så lett og fordi man har så mange muligheter, er det vanskelig å finne "den perfekte".
Jeg heklet for kort tid siden en sau, og tenkte at jeg ville skrive opp hva jeg gjorde. Når jeg satte meg ned med blyant, papir, heklenål og garn ble det mange oppskrifter. På sauen var det hode man kunne gjøre mest med, og jeg fikk aldri bestemt meg for hvilken fasong den skulle ha og hvem som tok seg best ut.



Etter en stund kom jeg frem til to typer, og satte derfor kropp på dem. Den hvite var bare en "prøvekanin" på selve amigurumien.


Foreløpig er det to oppskifter, og de to sauene ser slik ut:


Jeg har min favoritt (av disse to), men hva syntes du;

Den til høyre eller den til venstre?

8 kommentarer:

  1. Vilka sötingar!
    Kul med olika former!

    SvarSlett
  2. Så söta! Den vänstra tycker nog jag...

    SvarSlett
  3. Eeeek!!! These are sooo cute!!(have to leave a comment... :)) )Eeek :))))

    SvarSlett
  4. åh, de var søte! :) Legger du ut oppskrift? :))

    SvarSlett
  5. Væææær så snill å legg ut oppskrift! :D
    Digger dem!

    SvarSlett
  6. :)

    Hehe, sauer er kule:)
    Jeg er bare litt usikker på om det er ok å legge ut en oppskrift. Nå har jeg jo bare kikket etter en annen person sin heklede figur, og ikke tatt oppskriften direkte, så det blir kanskje ikke så ille.

    Hva mener dere?

    SvarSlett
  7. Så søte de var. Jeg likte den til venstre best.
    Tror det er greit at du legger ut oppskrift. Du har jo fikset på den?

    SvarSlett