01 april 2010

Gammel lampe får nytt liv!

Da min onkel og tante skulle flytte fra et stort hus, til en leilighet. De kunne da ikke ha med seg alle tingene de hadde, naturlig nok, og måtte derfor gi fra seg, kaste eller selge resten. Av dem fikk vi en ganske alminnelig lampe. Lampa i selg selv var stor, men det gjorde ikke noe. Det var fargene som ikke passet helt inn hos oss. Derfor ville vi prøve og male den, og bytte lampeskjermen.


Slik så lampa ut når vi fikk den...





...etter første strøk kunne vi skimte bunnfargen, og måtte derfor trå til med et strøk til...




...Vi ble ganske fornøyde med resultatet;) Selve skjermen ble noe mindre enn den orginale, men det gjorde ikke noe, da lampa er veldig stor og tar mye plass i vår lille leilighet.




Info:

Vi brukte Quick Emaljelakk (blank) fra Scanox i fagen sjøsand...
Det eneste vi gjorde før vi malte, var å vaske lampa skikkelig. Han som jobbet i butikken hvor vi kjøpte malingen, var usikker på om det ville holde ved at den ville flasse av. Det har ikke skjedd enda, og det er heller ingen antydning til at det vil skje...

Ja, jeg har også heklet duken på bordet. Det var faktisk en av mine første hekleproskjekter. Jeg kikket på en gammel duk som min avdøde oldemor heklet en gang i tiden. Som sagt var dette en av mine første prosjekter, så den har nok x-antall "skjønnhetsfeil", men men...thihi



Vi malte også bordet som lampen står på i samme farge, da vi hadde masse maling igjen (vi kjøpte 1/2 liter, det var det minste de hadde i den butikken)...


Før:


etter:




Hvorfor kaste når vi kan male?!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar