04 april 2010

Jeg ønsker meg en heimestrikka genser!



Jeg elsker å hekle, og føler at jeg mestrer det ganske greit. Men strikking har jeg liksom ikke fått helt dreisen på. Siden jeg fryser en del (skikkelig frysepinne!) har jeg lenge ønsket meg en god og varm heimestrikka genser. Nå er jeg kanskje litt kresen, så jeg vil ha ting på min måte. Jeg har sett mange gensere i butikken, men det er alltid et eller annet ved de jeg ikke er helt tilfreds med. Derfor vurderte jeg lenge å lage min egen, men da blir det mye tenking, samt mye prøving og feiling...Og så god er jeg ikke til å strikke enda for å kunne gjøre det...Så da må jeg nok finne en oppskrift og gå etter den...

Mariusgenseren syntes jeg er ganske tøff, og nå i det siste har den faktisk blitt veldig populær igjen;) Jeg lette på nettet etter en oppskrift, og fant en. Oppskriften var scannet fra et av Sandnes garn sine oppskriftshefter, men siden jeg hadde god tid og kjedet meg litt, valgte jeg å skrive av oppskriften. Jeg legger oppskriften ut på bloggen min, slik at de som vil kan få en del av den;) Vet det er mange der ute som leter etter nettopp denne oppskriften!


Si ifra om det er noen feil i oppskriften, slik at jeg kan få rettet opp i det så fort som mulig!


...og en ting til; 

Jeg har ikke strikket den selv, men tror dere at det blir vanskelig for en nybegynner som meg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar