10 april 2010


Ofte har jeg små hekleprosjekter på gang, som f.eks en potteskjuler, en amigurumi, en liten duk etc, og det er gøy å bli ferdig fort. Men noen ganger er det gøy med litt større og mer ordentlige prosjekter. Jeg hadde lyst til å lage noe konkret, og helst gå etter en oppskrift for en gangs skyld. Derfor måtte jeg lete litt på nettet etter en oppskrift, og fant en jeg syntes var fin på garnstudio.no. Her kan du se oppskriften jeg brukte.

Når jeg kom til garnbutikken, valgte hun som skulle ha vesten ut hvilket garn og hvilken farge hun ville ha. Jeg påvirket nok valget litt, da jeg er litt kresen på garn til hekling, men vi ble veldig fornøyde begge to.
Garnet var tynnere enn det som var oppgitt i oppskriften, så jeg måtte endre på oppskriften en god del, men prøvde å følge grunnprinsippene. Og jeg er egentlig ganske fornøyd;) 


Til vesten lagde jeg også matchende øredobber og armbånd. 
Øredobbene laget jeg av ørekroker, staver perler .
Armbåndet laget jeg ganske enkelt ved å bruke smykketråd og perler

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar