20 september 2010

Et lite monster vokser!:)

Jeg har nettopp startet på monsterbuksen til min (snart) 4 år gamle tanteunge ( <3 ).
Snart skal jeg starte på munnen, men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal unngå å få hull når jeg snur når jeg øker...?...Tidligere har jeg lest at man skal ta første maske løst av, men skal den tas løst av på samme måte når man strikker vrangt tilbake? hm...Da jeg strikket fikk jeg nemlig litt store hull i baken, men jeg husker ikke om jeg tok de rett eller vrangt av...Men jeg får spørre meg litt frem, og høre med "strikkemesterne":P

Her er ihvert fall en liten oppdatering på hvordan det går:



Buksen strikkes i "STERK" fra "Du Store Alpakka"

Både mamma, søstra mi og jeg var veldig følsomme på ull da vi var små, så det var veldig viktig for meg å få et godt og mykt garn. Men om jeg skulle ha mykt garn i den butikken jeg vanligvis bruker, måtte jeg strikke med et mye tynnere garn. Det gidder jeg ikke, så da dro jeg heller på husfliden og fant dette garnet. Det er ikke veldig tykt (137 m per 50g) men på to bukser blir det nok et par timer:)
Men jeg er på stadig utkikk etter et garn som er litt tykkere, men samtidig mykt og godt og egner seg til å strikke gensere/bukser o.l.?
Tips mottas med takk! ;)


Mykt og deilig, men litt "hårete":P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar